Het echte kinderleven - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Eline Verhaar - WaarBenJij.nu Het echte kinderleven - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Eline Verhaar - WaarBenJij.nu

Het echte kinderleven

Door: Auntie Eline

Blijf op de hoogte en volg Eline

31 Januari 2016 | Oeganda, Jinja

Goedenmorgen mensen van het goede leven, (stiekem denk ik toch wel dat mijn leven beter is)

Het weer deze week is heerlijk, soms zelfs te warm om te werken, maargoed dat wist ik van te voren dus doe ik t er maar mee he!
Ik wordt ook echt lekker bruin, wie had dat verwacht van Campina Elina.

De week is wederom gevlogen! Wel een wat rustigere week gehad. Allereerst even over Vincent, we gaan deze week even op onderzoek uit hoe het met hem gaat. Waarschijnlijk is hij nog steeds in het ziekenhuis aan de voeding, maar ik hoop jullie hier meer over te kunnen vertellen volgende week. We hadden de moeder ons telefoonnummer gegeven en die zou bellen als er iets veranderde, maar nog niets gehoord.

Zondag had ik afgesproken om met de dierendokter, John, vanuit Jinja naar huis te reizen. Het is grappig hoeveel mooier het leven is met een donkere man aan je zijde ;) Je hebt namelijk amper last van mensen die naar je roepen, ze vragen stukke minder voor de taxi en je hebt iemand die al het onaardige, onverstaanbare kan vertalen ;) Savonds, hebben we gegeten in mijn huisje en lekker cola gedronken. Voor de eerste keer sinds ik hier ben, dus dat was ook wel lekker. Het is leuk om even met een leeftijdsgenoot (hij is 25) te praten. Grappig om elkaars leven met elkaar te vergelijken en praten over de verschillen.

Maandag was een rustige dag, ik speelde lekker met de kinderen. Heerlijk is het dat je hier lekker onbezorgd in de zandbak kan spelen, annemaria Koekoek kan doen en niemand die je dom aankijkt als je de gekste standjes doet. Ik geniet daar echt van, lekker onbezorgd spelen en gek doen! Ik was zo lekker onbezorgd aan het spelen dat ik even mijn knieproblemen vergat en over een struik heen sprong. Wat ervoor zorgde dat ik vanaf maandag met een dikke/pijnlijke knie loop. Maargoed voor alles is een oplossing...

Dinsdag heb ik even mn kleren gewassen, wat me steeds beter afgaat. Christien geholpen met wat kinderen bij de fysio en in de middag de gehele middag met Zenon de financieen gedaan. Prima oplossing nu ik even niet zo hard loop. Dit heb ik eigenlijk de hele week gedaan en vrijdag afgerond :) Ik begon het bijna leuk te vinden! Echt alles, elke cent die uit gegeven wordt moet worden ingevoerd en dat is dus een aardig klusje.

Woensdag heb ik een heerlijke relaxte dag gehad. Rustig alleen in de stad geweest. Heerlijk geluncht, lang in het internet cafe gezeten en wat spulletjes gekocht.

Donderdag was de verjaardag van Devin, de oudste van Suzan & Zenon, hij werdt 5. Het is een gruwelijk slim mannetje en ik had voor hem zo'n kleuren kubus gekocht en een verrekijker. Enorm geslaagde kados. De verrekijker is niet meer van zn nek geweest die dag. Sochtends vierde we de verjaardag met iedereen in de tuin en weer een heerlijke cake van Suzan en smiddags gingen we lekker zwemmen met 'het gezin'.

Vrijdag maakte ik de financieen dus af en smiddags ben ik een varkentje gaan kopen. Dit was natuurlijk een heel gebeuren. Eerst een varken uitkiezen, ze hadden maar 1 nest dus kon er helaas maar 1 kopen. Anders kunnen ze natuurlijk geen kindjes maken. Nouja varken uitgekozen, ik mijn angst overwonnen en dat beest aan 2 poten vast gepakt. Achter in de auto en hop naar huis. In de auto waar hij 4x heeft gescheten en de hele auto heeft onderzocht, bedacht ik dat ik hem Bert ging noemen. Naar mijn geliefde opa. En als het goed is gaan we deze week nog een vrouwtje op een andere plek kopen en die noemen we dan uiteraard Bertha. Gelijk opa maar even opgebeld en die vond het toch wel heel leuk gelukkig ;)

Gisteren de hele dag opgepast, omdat Suzan en Zenon een bruiloft hadden. Ik was helemaal gesloopt. Veel gedaan en 4 kindjes hendelen is toch wel een hele kunst. Nog even met alle kinderen van het weeshuis wezen wandelen en vandaag maar echt even een rustdag nemen en hopen dat ik volgende week weer wat meer kan bewegen met mijn knie en weer lekker op de boerderij kan werken enzo. Er ligt volgende week sowieso een bezoekje aan Kampala (hoofdstad) op de planning dus dat is ook wel leuk!

Lieve groetjes, Eline :)

ps. de verkiezingen komen eraan en dus wordt de situatie in Uganda en voornamelijk de grotere steden iets minder veilig. Daarom kan ik jullie niet beloven elke week een blog te schrijven. Ik zal per keer moeten kijken of het veilig genoeg is om naar de stad te gaan.

  • 31 Januari 2016 - 11:21

    Corine:

    Hahaha....wij willen dat varkentje graag zien !! Super grappig! En straks zijn vrouwtje ook !
    Leuk allemaal weer om te lezen joh! XXX

  • 31 Januari 2016 - 11:35

    Andrea:

    Heerlijk om weer te lezen! En vooral van die varkentjes :)
    Ik kijk weer uit naar je volgende blog en Jaco ook. Doe je voorzichtig!!
    Liefs van je tante

  • 31 Januari 2016 - 12:05

    Wil Metske:

    Wa t leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Ik neem aan dat dat je verwachtingen waren. Nu ik weet dat je lekker in de zandbak speelt is het niet moeilijk om een verjaarscadeautje voor je te verzinnen. Is dat varken bedoelt om ooit op te eten? Dan krijg jij er vast geen hap van door je keel. Maar ik neem aan dat je dan al lang weer in je vaderland bent. Nou meid de groetjes vanuit NW-Ll.
    Wil Metske (en Aad ook een beetje natuurlijk)

  • 31 Januari 2016 - 18:30

    Opa De Zwart:

    Doe je voorzichtig met BERTJE en geef hem maar goed te eten. Mooi verhaal verder zo zien en lezen we dat je het goed naar je zin heb. Nog bedankt voor je brief .
    Liefs je Opa.

  • 01 Februari 2016 - 20:15

    The Blackies:

    GE-WEL-DIG !!!! Leuk om weer in je leven te kijken Eline.
    Ooit hebben wij opa ook vernoemd: Lambertus Wollepluis, haha
    Nou geniet weer deze week, we kijken uit naar de volgende hoor!
    liefs uit Ammers

  • 02 Februari 2016 - 11:30

    Fam De Ruiter :

    hoi eline

    weer even een berichtje van ons wat leuk om dit verslag weer te lezen
    wat maak je toch leuke dingen mee
    geniet ervan en zorg goed voor je varkentje en kijken uit naar je volgende
    verhaal

    groetjes fam de ruiter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eline

Eline Verhaar Supervisor Zorgboerderij Home Sweet Home Lees, denk en beleef met mij mee. www.homesweethomeuganda.nl

Actief sinds 13 Sept. 2015
Verslag gelezen: 748
Totaal aantal bezoekers 89102

Voorgaande reizen:

24 April 2017 - 30 November -0001

Oeganda

Landen bezocht: