Vakantieweekje - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Eline Verhaar - WaarBenJij.nu Vakantieweekje - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Eline Verhaar - WaarBenJij.nu

Vakantieweekje

Blijf op de hoogte en volg Eline

06 Maart 2016 | Oeganda, Jinja

Goedemorgen lieve mensen!

Deze week heb ik de 2 maanden bereikt! En nog steeds geen haartje op mijn hoofd die spijt heeft :) Haha heel leuk al die reacties van iedereen op mijn vorige blog!!
ik zal nog even reageren op Riet: Mijn rasta haar heb ik ongeveer 3 weken gehad, met dat stijle pee haar van mij hield het niet zo goed, dus de helft viel er spontaan uit. En inderdaad bijna geen kakkerlakken meer, naja geen levende. Mijn lieve katje vind het heerlijk om er mee te spelen (zie foto) en dat overleven ze helaas niet ;) dus vaak kom ik alleen dode tegen. En inderdaad, de grenzen wat betreft insecten zijn behoorlijk verlegd. Ik ben eigenlijk qua insecten nergens meer bang voor! :)

Maandag was een gewone maandag door het geven van homeschool, smiddags met Suzan gelunched, erg lekker! En weer post gekregen :) wordt ik altijd erg blij van!!
Suzan en Zenon waren toe aan een paar daagjes rust en gingen kamperen, en het leukste was nog, ik mocht mee. Naja helemaal enthausiast was ik niet, want ik hou niet zo van kamperen. Maargoed, daar ben ik op teruggekomen!

Het was heerlijk, uren zwemmen, relaxen, lekker gekdoen met de kindjes, prachtige omgeving en watervallen! Het weer is nog steeds gruwelijk fijn, dus het was puur genieten. Voor de mensen die het willen weten ik zat op resort The Haven aan de Nijl, vlak bij Jinja. Super mooie plek, maarja eigenlijk elke plek is hier mooi!
Vrijdag gingen we weer naar 'huis'. Ik bleef nog even in de stad om verf voor het basketbalbord te kopen. Nou dat was wat. Ga je naar een verf winkel. Vraag je aan de beste meneer; welke verf moet ik hebben om een houte bord mee te verven. Ik wil dat het goed blijft in de regen en de zon. Meneer: Dat weet ik niet. Ik weet alleen de kleuren van de verf... EEHM JA, dat weet ik ook wel, want staat er namelijk met hele dikke letters op: RED. Iedereen die dus kan lezen kan hier in een verf winkel werken. Vraag ik me toch af waarom mensen hier een opleiding doen?? Maargoed gelukkig heb ik een hele handige vader, die het me even haarfijn uitgelegd heeft. Ik weer terug naar de beste meneer en de goede verf gekocht!
Op de terugweg zat ik bij een hele aardige meneer op de boda die vroeg of wij ook boda's in nederland hebben. Ik hem even de foto van mijn vaders boda (motor) laten zien. Hij vondt de nederlandse boda's toch wel erg mooi. haha

Zaterdag begon het Aflatown project weer. Dat is een project voor kinderen uit de village (dorpjes) om hun op een laagdrempelige manier het een en ander bij te brengen. Vrijdagavond was er een oproepje gedaan via de lokale radio om te zeggen dat alle kindjes van 6 tm 8 welkom waren vanaf 8.30. Omdat tijd niet echt de sterkste kant is van de mensen hier, hadden we erbij gezegd dat als je optijd was je sowieso mocht meedoen. Dit werkte goed want om 07.30 zaten de eerste kindjes er klaar voor. Haha. Uiteindelijk kwamen er meer dan 50 kindjes. Heel gezellig en heel druk. Ook best lastig omdat de meeste kinderen niet naar school gaan en dus geen engels spreken. Gelukkig kan zenon Luganda en wordt alles 1,2,3 vertaald. Deze keer werdt het Aflatown programma geintroduceerd en maakte we mooie hoeden. Als educatief stukje spraken we over wat je moet doen voordat je naar bed gaat; douchen, eten, tandenpoetsen enzovoort. Ik kreeg een nieuwe naam: Teacher. Leuk, weer eens wat anders dan Auntie.
Smiddags werd ik door de kinderen geroepen omdat de geit aan het bevallen was, net te laat voor het vieze gedeelte, kwam ik aan. 2 super schattige kleine geitjes rijker op de boerderij! Heerlijk :)

Daarna even met Zenon op de boda melk gaan halen een paar dorpjes verderop en nog even wat grondverf. Het heeft alweer even niet geregend met als resultaat dat het 1 stoffige bende is. Vreselijk als je op de weg bent. Daarna samen met Devin het basketbalbord in de grondverf gezet en daarna samen met mijn favoriete auntie Irene pannekoeken gebakken voor de hele bups!

En vanochtend is ons lieve varken bevallen van 9 kleine biggetjes :) Hoera. Een vruchtbare week zullen we maar zeggen.

Rustig weekje, maar heerlijk even tussendoor weg! Volgende week wordt het weer een drukke week en het weekend ga ik op bezoek bij Noach's Ark! Ook leuk om eens een ander Nederlands project te bezoeken.

Jullie horen van me!
Groetjes, Eline

  • 06 Maart 2016 - 13:00

    Nelleke:

    Heel leuk om te lezen! Geniet van de mooie tijd daar. En doe Aldert en Patricia volgde week maar de groetjes.. Liefs Peter Nelleke en Duuk

  • 06 Maart 2016 - 14:21

    Henriëtte:

    Hoi Eline, wat maak je toch veel leuke dingen mee! jij kan hier vast nooit meer wennen aan het gewone leventje ;)
    veel plezier nog!!

  • 06 Maart 2016 - 15:18

    Bernadette:

    Hoi Eline,
    Leuk om dit alles te lezen. Je hebt het daar goed naar je zin zeg. Wat is dit een mooie ervaring voor je. Geniet er maar volop van en knijp jezelf af en toe om er zeker van te zijn dat je dit echt beleefd.

    Groetjes, Bernadette ( uit een nat Nieuw -Lekkerland)

  • 06 Maart 2016 - 16:59

    John:

    Nice piece

  • 06 Maart 2016 - 19:05

    Riet:

    Ha Eline, Leuk zo je reactie en stukje! Jouw weekjes vliegen om zo! Het wordt een hele kinderboerderij zo bij jullie zeg, blijft het ook allemaal in leven denk je? Ik hoor steeds over het gemak waarmee je reist....is dat niet griezelig en of gevaarlijk? Je kruipt weer zo achterop de boda van een alleraardigst meneer.....je beleefd in elk geval veel! Tot horens!

  • 06 Maart 2016 - 19:25

    Muzungus:

    We kijken uit naar je komst hoor! Is toch geweldig. Zit je in Uganda, spreek je af met Lekkerlanders.


  • 06 Maart 2016 - 21:19

    The Blackies:

    Lieve Eline! Van harte gefeliciteerd met deze uitbreiding!! Wat een gezellige beestenboel wordt het zo zeg :-) En wat een prachtige foto's, het is er inderdaad schitterend! Geniet weer deze nieuwe week en we kijken weer uit naar je volgende verhaal hoor! liefs vanuit Ammers

  • 06 Maart 2016 - 23:53

    Francisca :

    Fieuw....gelukkig zeg....als je straks terug bent en er zit een vieze vette spin op werk...kan jij hem weghalen!
    Leuk je verhalen zo af en toe eens te lezen....
    Veel plezier nog! X

  • 07 Maart 2016 - 16:40

    Jeannette:

    Hoi Eline,

    Je hebt een heerlijke week achter de rug. The Haven opgezocht. Ziet er geweldig uit!!
    Ik snap wel dat je het naar je zin hebt gehad in zo'n paradijsje.

    Veel plezier maar weer!!!

  • 10 Maart 2016 - 06:35

    Jacq:

    hey lieverd wat een mooie tijd he! geniet er lekker van en zker van dat mooie weer poeh, wij dromen ervan dike knuf: jacq

  • 18 Mei 2016 - 19:20

    Marijke :

    Elien!!! Ik ga even al je reisverslagen bijlezen:) Deze is alweer heel leuk!:)
    Super leuk om jou zo enthousiast te horen over daar:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eline

Eline Verhaar Supervisor Zorgboerderij Home Sweet Home Lees, denk en beleef met mij mee. www.homesweethomeuganda.nl

Actief sinds 13 Sept. 2015
Verslag gelezen: 2538
Totaal aantal bezoekers 88988

Voorgaande reizen:

24 April 2017 - 30 November -0001

Oeganda

Landen bezocht: