Daar zijn we dan! - Reisverslag uit Nieuw-Lekkerland, Nederland van Eline Verhaar - WaarBenJij.nu Daar zijn we dan! - Reisverslag uit Nieuw-Lekkerland, Nederland van Eline Verhaar - WaarBenJij.nu

Daar zijn we dan!

Door: Auntie Eline

Blijf op de hoogte en volg Eline

03 Januari 2016 | Nederland, Nieuw-Lekkerland

Dag lieve mensjes,

hier zit ik dan. In het warme, mooie en geweldige Uganda.
Geen idee waar ik moet beginnen, ik zal mijn best doen om er een logisch en kloppend verhaal van te maken. Maar ik maak zoveel mee en heb al zoveel gezien dat ik geen idee heb wat ik nou wel en niet moet vertellen.

Mijn vlucht/reis ging super. Fijne vlucht gehad en een heerlijk verblijf bij hotel Sunset. De rit naar HSH was lang, maar de moeite waard. Het verkeer (chaos), de prachtige natuur, al die mensen, shops en weet ik veel.

Ik werd goed ontvangen en snel gesetteld. Ik kwam natuurlijk op een gekke datum aan. Deze eerste paar dagen deed ik vooral leuke dingen om kennis te maken met Suzan en Zenon en de kids. Zo gingen we basketballen bij een ander weeshuis, maakte we oliebollen en aten we patat. We zijn naar de kerk geweest en hebben al verschillende uitstapjes buiten de compound gehad zodat ik ook wat kon zien van de omgeving. Het is hier echt prachtig.
Eergisteren liep ik over het terrein en moest gewoon bijna huilen hoe relaxt het hier is. Alles is zo mooi en ik geniet echt met volle teugen.

Overdag ben ik lekker bezig en gaat de tijd snel. De avonden heb ik het lastiger. Ik mis het om even lekker te appen of te bellen met vrienden en lekker als je enthousiast over iets bent direct tegen je ouders te vertellen. Maar gelukkig is de zus van Zenon, Angela er en daar kan ik savonds lekker mee babbelen. Dit is heel leuk, zo leer je de cultuur echt beter kennen. We praten over de verschillen tussen Nederland en Uganda.

Er is 1 ding wat vreselijk is en waar ik waarschijnlijk niet aan ga wennen. En dat zijn de kakkerlakken :( Elke avond in mijn huisje. En die dingen zijn gruwelijk snel en eng. Maar zojuist heb ik een spray gekocht die goed schijnt te werken en ze gelijk vermoord wanneer je dat op die dingen spuit.

De kinderen hier hebben nog tm Februari vakantie. Dus het is een drukke boel. Vanaf maandag starten we met een schema wat Suzan heeft gemaakt en begint het echte werk. Van half 8 tm ongeveer 19.00 savonds werken en elke woensdag en zondag vrij om te gaan en staan waar ik wil. Ik kijk er erg naar uit om echt te beginnen.

Conclusie, jullie hoeven je geen zorgen om mij te maken, want dit gaat helemaal goed komen en de volgende x ga ik mijn verslag voorbereiden want er is teveel gebeurd om het logisch te kunnen opschrijven.

xxxxxx

  • 03 Januari 2016 - 13:57

    Tante Corine:

    Wat gaaf om te lezen Eline! We zijn super trots op je...en vonden het erg leuk om alles te lezen wat je eerste indrukken waren in Uganda!
    X vanuit het Koerhaus van ons 5-en

  • 03 Januari 2016 - 14:13

    Lonneke:

    Lieve Elien, fijn om te horen dat het goed met je gaat en leuk om te lezen hoe je het daar vind! Geniet ervan! En nog een gelukkig en gezond nieuw jaar he! Kusx

  • 03 Januari 2016 - 14:31

    Wil Metske:

    Ha Eline

    Nou ik vind het al een mooi verslag hoor. Zeker als er zo veel indrukken op je af komen.
    Maar die kakkerlakken he. Die hebben wij niet, alleen luilakken
    Ik zal als troost een limerick voor je maken

    Een kakkerlak daar in Uganda
    zat bij Elien op de waranda
    Maar zij is niet gek,
    spoot spul in zijn nek,
    zodat hij morsdood neer ging landda lalalalala enz.
    Nog een gezegend nieuwjaar toegewenst vanuit het beetje koude holland
    Wil Metske

  • 03 Januari 2016 - 14:35

    Henriëtte:

    Hoi Eline! goed om te horen van je!! en het lijkt erop dat je het prima naar je zin hebt! Wat een ervaring voor je. super leerzaam en het zal vast je leven rijker maken! geniet van de mooie dingen daar en sterkte met de minder mooie kantjes ;)
    liefs,
    Henriëtte

  • 03 Januari 2016 - 14:48

    Ardjee:

    Elien!!

    Supervet om te lezen allemaal je maakt daar zat mee! En mooi dat het zo relax is allemaal! Heb je 100% verdient! Geniet van deze ervaring en ga met God!

    Liefs ard

  • 03 Januari 2016 - 16:46

    Danielle:

    Hey meid,

    Fijn dat je reis goed is gegaan en dat je heelhuids bent aan gekomen.
    Geniet ervan, maar zo te horen moet dat wel goed komen.


  • 03 Januari 2016 - 17:49

    Letty:

    Hoi Eline,
    Allereerst de allerbeste wensen voor 2016 en een hele mooie tijd daar!!
    Ik heb je verslag gelezen en ben heel benieuwd naar alle volgende....., en wat je allemaal gaat zien, doen, mensen die je ontmoet...etc.
    Veel groeten, Letty

  • 03 Januari 2016 - 19:41

    Marijke:

    Lieve Eline,

    Allereerst de beste wensen voor 2016!!!:) Fijn dat je veilig bent aangekomen en gesetteld bent! Wat leuk om te lezen hee, lijkt me heel bijzonder om daar rond te lopen en dat allemaal te zien! Geniet er van! Ben benieuwd naar je volgende verslag! Doe voorzichtig!

    xxxxxxxxxxxxxx

  • 03 Januari 2016 - 20:38

    Opa En Oma Verhaar:

    Lieve Eline
    Fijn dat je reis goed is gegaan en dat je eerste indrukken leuk waren.
    We hopen dat je snel gewend bent.
    Lieve groeten van ons xxx

  • 05 Januari 2016 - 09:52

    The Blackies:

    Lieve Eline, wat heerlijk dat je zo geniet! Je hebt ook lokdoosjes voor die kakkerlakken, dat is iets gezonder dan er maar los op spuiten hoor ;-) en een schrale troost, ze doen niets :P, liefs van ons

  • 05 Januari 2016 - 14:53

    Miryam:

    Hoi Eline

    Wat is het toch een avontuur. Fijn dat je het naar je zin hebt. alleen die kakkerlaken, bahhhhhh. Ik ben benieuwd naar je volgende verhalen.
    Zou je op een manier contact met me kunnen opnemen, ik heb goed nieuws over werk!

    Groetjes

  • 06 Januari 2016 - 18:43

    Kees@jeanine De Mik:

    hoi eline
    leuk om je bericht te lezen lekker weer bij jouw zeker???
    niet op de kakkerlakken trappen hoor want dan krijg je er veeeeel meer
    heel veel plezier en geniet ervan
    groetjes uit nieuw-lekkerland

  • 07 Januari 2016 - 06:42

    Jacqueline:

    Hey Eline wat een leuke start maak je daar! Geniet van de dingen die je ziet en meemaakt en ach die kakkerlakkken zet je maar buiten xxx

  • 07 Januari 2016 - 17:25

    Piet:

    Ha die Eline,
    Wat een plezier om je ervaringen te kunnen lezen!
    Alle goeds voor jou daaro.

    Goede groeten uit 010.
    Piet

  • 08 Januari 2016 - 13:12

    Fam De Ruiter :

    hoi eline

    hier even een berichtje van fam de ruiter.wat fijn dat de reis voorspoedig is gegaan.
    we hopen dat je een beetje een plekje kunt vinden daar wat je vertelt hoe mooi het daar is hoor hier thuis ook vaak van jonathan
    geniet er voor al van en succes daar . kijken uit naar je volgende verslag

    groetjes van ons allemaal
    fam de ruiter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eline

Eline Verhaar Supervisor Zorgboerderij Home Sweet Home Lees, denk en beleef met mij mee. www.homesweethomeuganda.nl

Actief sinds 13 Sept. 2015
Verslag gelezen: 867
Totaal aantal bezoekers 88937

Voorgaande reizen:

24 April 2017 - 30 November -0001

Oeganda

Landen bezocht: