3 Maanden - Lang, snel, kort?! - Reisverslag uit Nieuw-Lekkerland, Nederland van Eline Verhaar - WaarBenJij.nu 3 Maanden - Lang, snel, kort?! - Reisverslag uit Nieuw-Lekkerland, Nederland van Eline Verhaar - WaarBenJij.nu

3 Maanden - Lang, snel, kort?!

Door: Eline Verhaar

Blijf op de hoogte en volg Eline

05 Oktober 2015 | Nederland, Nieuw-Lekkerland

Dag lieve mensen,

Zoals jullie weten vertrek ik 29 december naar Oeganda, dat lijkt nog best ver weg, maar de tijd vliegt. Morgen is het nog maar 3 maanden.

Vorig jaar november had ik een sollicitatiegesprek en een weekje later kreeg ik te horen dat de stichting Home Sweet Home me uitnodigde om te komen werken voor een half jaar. Het eerste idee was dat ik in september zou gaan, maar al snel is dit plan veranderd omdat ze voor januari nog geen vrijwilligers hadden. Voor mij was dit geen probleem omdat ik toch een jaar 'vrij' zou nemen. En als ik nu zie hoeveel er bij komt kijken ben ik blij dat ik nu lekker geen school meer heb enzo en me goed kan voorbereiden.

Want het afgelopen jaar hebben ik, mijn familie, vrienden en iedereen die heeft geholpen niet stil gezeten. Verschillende markten heb ik lastig gevallen met mijn enveloppen, zakken drop enzovoort. Remon Janse was zo lief om zijn kroeg beschikbaar te stellen en hier heb ik een super gaaf feestje kunnen geven. Alle lieve mensen die daar waren, gezellig zijn geweest en zo gul een gift hebben gegeven voor t goede doel, bedankt! En zo helpt iedereen een beetje mee, super gaaf om te zien! Inmiddels heb ik al 1500 euro waar ik in Oeganda de kinderen en het weeshuis heel blij mee kan maken. Ik heb besloten om het geld mee te nemen en daar zelf te gaan kijken waar het het beste ingestoken kan worden. Via deze blog zal ik ook hierover op de hoogte houden.

Maar er komt nog 1 actie, de voorbereidingen hiervoor zijn in volle gang... Hier later meer over ;)

Verder komt er nog aardig wat kijken om te kunnen vertrekken, veel heb ik al kunnen doen, maar er moet nog veel gebeuren. Al een aantal keren ben ik nu bij de Travel Kliniek geweest voor fijne prikjes en er staan nog 3 afspraken op de planning.
Mijn internationale rijbewijs is binnen! En omdat de meeste zomer kleding nu uit de winkels zijn ben ik begonnen met naailessen om zelf een beetje mijn kleding te kunnen maken, super leuk!

Wat me nu nog te wachten staat: Prikken serie afmaken, malaria pillen uittesten, zonnebrand en nog heel veel dingen aanschaffen, inlezen over het land en een lijst maken van dingen die ik wil zien/bezoeken, geld sparen, nog 1 actie voeren om geld in te zamelen, genieten van de tijd hier en straks afscheid nemen..

Voor nu, tot ziens in Nederland & voer allemaal even je email-adres in zodat je gelijk een mailtje krijgt als ik een nieuw verslag update!

Liefs, Eline

  • 05 Oktober 2015 - 14:52

    Corrie Van Stenis:

    Leuk Eline, ik ga je volgen op je blog. Veel succes.

  • 05 Oktober 2015 - 14:56

    Ardjan:

    Leuk lien! Mij kan je volgen op instagram alsk in canada zit haha. En we gaan skypen als een baas.

  • 05 Oktober 2015 - 15:02

    Corine:

    LEUK Eline! Wij gaan je volgen! X

  • 05 Oktober 2015 - 16:11

    Corine:

    Leuk! Ik ga je volgen!

  • 05 Oktober 2015 - 16:31

    Daan :

    Leuk ik volg je

  • 05 Oktober 2015 - 17:43

    Wil Metske:

    Ik ga je volgen.

  • 05 Oktober 2015 - 18:03

    Esther:

    Leuk om zo op de hoogte te blijven!

  • 05 Oktober 2015 - 19:36

    Bernadette:

    Ik volg je

  • 05 Oktober 2015 - 23:53

    Jos Wijma:

    Leuk Eline, we gaan je volgen!
    Succes met de verdere voorbereidingen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eline

Eline Verhaar Supervisor Zorgboerderij Home Sweet Home Lees, denk en beleef met mij mee. www.homesweethomeuganda.nl

Actief sinds 13 Sept. 2015
Verslag gelezen: 688
Totaal aantal bezoekers 88934

Voorgaande reizen:

24 April 2017 - 30 November -0001

Oeganda

Landen bezocht: