Hadden we maar een Hornbach - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Eline Verhaar - WaarBenJij.nu Hadden we maar een Hornbach - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Eline Verhaar - WaarBenJij.nu

Hadden we maar een Hornbach

Door: Auntie Eline

Blijf op de hoogte en volg Eline

24 Februari 2019 | Oeganda, Jinja

Hoi Nederland,

Daar zijn we weer! En wat ben ik blij om te melden dat ik weer helemaal de oude ben. Hopelijk ben ik nu voldoende ziek geweest voor de komende periode en kunnen we weer lekker doorgaan met alles hier. Bedankt ook voor alle lieve berichtjes e.d.

Ik denk serieus dat 2 weken hier in Oeganda, op de boerderij, maar ook gewoon het leven nooit saai zijn! Afgelopen week is de regen eindelijk gekomen, en hoe. Grote stormen en heeeeeel veeeel regen. Klinkt misschien gek, maar na alle hitte en stof ben ik echt wel blij met modder en de kou.

De tuin was al klaar voor het planten, maar nu maken we elke ochtend een stukje helemaal klaar en planten we de kleine, nieuwe plantjes. Grappig om te zien hoe iedereen beseft dat ze heel kwetsbaar zijn. King, mijn hond, die de hele dag achter mij aanloopt, rende van de week door de tuin en de kinderen begonnen allemaal te schreeuwen dat hij de plantjes kapot zou stampen. Hopelijk blijft de regen voorlopig en kan het goed groeien.

Anna en Merci mijn 2 meest eigenwijze meiden hadden weer een flinke ruzie. Dit is ongeveer 50 procent van de dagen het geval. Terwijl de ene nog net geen vuurspuugde met haar ogen, dreigde de andere met stenen te gaan gooien.
Volgende dag kwamen er bezoekers van een school in Amsterdam en liepen de 2 dames hand in hand. Toen de leraar hun namen vroeg was het; ik ben Anna en ik ben Merci en wij zijn beste vriendinnen. Heerlijk he! Ging het in het grote mensenleven ook maar zo makkelijk.

Verder ben ik de afgelopen weken druk bezig geweest met begrotingen voor een aantal klussen die gebeuren moeten op de boerderij. En dat heeft me gruwelijk gefrustreerd. In Nederland kun je naar de Hoornbach gaan en weet je zo hoeveel alles kost. Hier moet je echter voor elk onderdeel ergens anders heen en als je een constructie nodig hebt met zowel hout, metaal en cement heb je 3 andere werkmannen nodig. Want waar je in Lekkerland bouwbedrijf Damsteegt hebt die zon beetje alles kan fixen, hebben Bob de Bouwers hier vaak maar verstand van 1 ding. Gelukkig zijn ze eindelijk af en zijn er lieve mensen die allemaal acties doen/gaan doen om dit geld bij elkaar te verzamelen.

Om dit een beetje te helpen hebben we de afgelopen 2 weken ook een promotiefilmpje opgenomen. Deze wordt nu in elkaar gezet zodat we straks een goed filmpje hebben om de mensen in Nederland te laten zien wat we nu precies doen.

Komende week wordt spannend want ik moet 1 van mijn werkers ontslaan. Dit is iets wat ik echt reuze moeilijk vind. Ook al weet ik dat het tijd is, hij heeft al zoveel kansen en waarschuwingen gehad, toch vind ik het rot. Deze man heeft vanaf het begin met mij gewerkt en het is moeilijk om hem zijn baan af te nemen. Maar ja, ook dit hoort erbij...
Daarna zal de taakverdeling voor mijn werkers veranderen en komt er een nieuwe man, hopelijk draait dit allemaal uit zoals ik het hoop en komt het allemaal ten goede van de boerderij.

Verder wil ik jullie vragen om te bidden/energy te sturen o.i.d. Aan/voor mijn lieve opaatje. Vrijdag heeft hij erg lastig nieuws gehad wat betreft zijn gezondheid. Morgen zal hij meer scans krijgen en hoort hij of er behandeling mogelijk is en hoe. Lastig om zo ver weg te zijn en hem niet even te kunnen knuffelen. Ik hoop dat jullie ook hierin naast mij staan.

Verder gaan we lekker verder met alles waar we mee bezig zijn en wens ik jullie allemaal het allerbeste toe!

Liefs & bedankt dat ik altijd op jullie kan rekenen,
Eline


  • 24 Februari 2019 - 07:21

    Irma:

    Ik zat al op je verslag te wachten met een kopje koffie erbij, want het is alweer zondag 2 weken geleden.....

  • 24 Februari 2019 - 10:01

    Therese:

    Lieve Eline, wat fijn om te lezen dat je weer gezond bent. En ben heel benieuwd hoe het bezoek verlopen is van de jonge mensen uit Amsterdam, wat ze van Uganda, Jinja en natuurlijk de zorgboerderij vonden!
    Veel succes de komende week met de moeilijk taak die je hebt.. iemand ontslaan is nooit makkelijk.. hoe terecht de keuze ook is. En nog veel meer sterkte met je opa... als iemand ziek wordt dan is "ver weg wonen" ineens niet leuk meer...Dikke kus

  • 26 Februari 2019 - 15:44

    Joke:

    Hoi Eline, wat een verantwoordelijkheden heb je toch op je jonge schouders drukken. Ik wens je sterkte en succes en natuurlijk bid ik ook voor je opa(atje?). Groetjes!

  • 06 Maart 2019 - 06:10

    The Blackies:

    Hi Eline! Beetje laat, maar we zijn net terug van een conferentie in Redding, Calefornie! goed om te lezen dat je weer helemaal gezond bent en we zegenen jou ook met gezondheid Eline, dat heb je nodig als je in de strijd staat hoor! Was wel even leuk zeker, zo'n groep uit Nederland? lekker even Nederlands praten en Nederlandse gewoontes om je heen haha! heel veel liefs weer van the Blackies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eline

Eline Verhaar Supervisor Zorgboerderij Home Sweet Home Lees, denk en beleef met mij mee. www.homesweethomeuganda.nl

Actief sinds 13 Sept. 2015
Verslag gelezen: 820
Totaal aantal bezoekers 88875

Voorgaande reizen:

24 April 2017 - 30 November -0001

Oeganda

Landen bezocht: