Lekkelands bezoek - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Eline Verhaar - WaarBenJij.nu Lekkelands bezoek - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Eline Verhaar - WaarBenJij.nu

Lekkelands bezoek

Door: Auntie Eline

Blijf op de hoogte en volg Eline

30 Juni 2019 | Oeganda, Jinja

He hallo!!

Jullie kunnen het je vast niet voorstellen maar al bibberend schrijf ik mijn blog. Vanochtend na de kerk begon het kei hard te regenen. Hier duurt het vaak wel even dus na een uurtje bij de kerk toch maar ergens anders heen gegaan. Dus nu zeiknat. Achja, regen is een zegen!

Het waren lekker afwisselende weken. Van gewone werkdagen, tot tandartsafspraken, een bruiloft, bezoek en een geboorte. Komtie dan!

De plantjes groeien goed met de regen. Bijna elke 2 dagen valt er wel wat en dat is mooi. Niet zoveel stof, veel modder, genoeg gras voor de koeien en genoeg werk voor ons ! De ezel is inmiddels uitgegroeid tot de beste vriend van iedereen. Eerst was ze nog een beetje schuw en bangig maar nu na 2 weken knuffelt ze met iedereen. En ze geniet enorm van aandacht, gelukkig zijn er elke dag genoeg mensen om haar die aandacht te geven. Van de week had ik samen met mijn werkers een vergadering. We zaten met elkaar aan de tafel op de boerderij en de ezel kwam er de hele tijd bij staan en kopjes geven. Na een poosje had ze door dat wij bezig waren en ging ze maar aan de kop van de tafel staan met haar kop op de tafel. Heerlijk gezicht.

Alicia, een van onze kinderen had al een week last van haar tanden. Ze praat niet maar kon me goed duidelijk maken dat ze last had. Tandarts afspraak gemaakt en met haar naar de tandarts. Alleen het ritje met de auto vond ze al geweldig. Veel van de kinderen die op de boerderij komen zitten nooit in een auto. Aangekomen bij de tandarts keek ze haar ogen uit. Je weet natuurlijk nooit hoe ze reageren op tandartsen maar ze deed het geweldig. Haar tanden waren er slecht aan toe.. 2 kiezen moesten getrokken worden en nog 7 gaatjes. Als jullie me kwijt zijn de komende weken, dan weet je dat ik bij de tandarts ben. Maargoed ze deed het super! Gaf geen kick en was dolgelukkig toen ze haar kies meekreeg in een gaasje.

En toen kwam er bezoek! Wilma Stuurman (uit nieuw-lekkerland) met haar vriendin Nel. Zij hadden ergens anders in het land een project bezocht en kwamen het weekend bij mij de Oeganda trip afsluiten. Goeiemensen wat was dat gezellig. Gewoon lekker lekkerlands kletsen, ik weet al de nieuwste nieuwtjes weer en ben overladen met liefde en positiviteit. Oh en nog wat geweldigs.... al maanden ben ik opzoek naar een dweil in Oeganda. Zelfs in de hoofdstad kennen ze dat niet. Je weet wel gewoon een dweil. Dus nu al mopperend deed ik elke 3 dagen mijn vloer met zon mop. Zo’n vies draadjes ding. Wat een gedoe. Wilma had van Jan Simons een Leifheit dweil meegenomen, heerlijk. Ik ben nog nooit zo blij geweest om te mogen dweilen !!

Vorig weekend hadden we een Oegandese bruiloft van een kennis van Shepherd. Altijd leuk om mee te maken, ook al is het veel wachten en verstaan wij de helft niet. Zeker nu mijn eigen bruiloft eraan komt kijk je er toch wat anders tegen aan! Het is hier een hele happening. Wij zouden het in Nederland een beetje over de top noemen ;)

Maandag gingen Wilma en Nel weer weg. Moet zeggen dat ik toch wel moe was. Ik wilde dus ook vroeg gaan slapen. Om 3 uur snachts werd ik gebeld door de nachtwaker van de boerderij dat de koe ging bevallen. Snel een andere werker gebeld om te komen helpen en hop uit bed. Haha zou je net zien natuurlijk als je moe bent. Maar zoiets geeft je ook wel weer genoeg energie. Super mooi om erbij te kunnen zijn en het ging nog best vlotjes. Na 3 uur was het kalf eruit. Een mooi gezond stiertje. Heerlijk! Ik heb de zon nog op zien komen vanaf de boerderij en daarna nog even mijn bedje ingekropen.

De rest van de week hebben we lekker gerommeld.
Nu ga ik mezelf weer even proberen op te warmen.

Een fijne week & tot snel allemaal.

Xoxo Eline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eline

Eline Verhaar Supervisor Zorgboerderij Home Sweet Home Lees, denk en beleef met mij mee. www.homesweethomeuganda.nl

Actief sinds 13 Sept. 2015
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 88919

Voorgaande reizen:

24 April 2017 - 30 November -0001

Oeganda

Landen bezocht: