Bouwen, verbouwen en afscheid - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Eline Verhaar - WaarBenJij.nu Bouwen, verbouwen en afscheid - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Eline Verhaar - WaarBenJij.nu

Bouwen, verbouwen en afscheid

Door: Auntie Eline

Blijf op de hoogte en volg Eline

19 Mei 2019 | Oeganda, Jinja

Goedemorgen lieve mensen,

Daar zijn we weer. Na 2 heerlijk, drukke weken met mijn allerliefste vriendinnetjes.
Wat was het fijn om ze om me heen te hebben. Hen mijn leven te laten zien, ruiken, proeven en laten beleven. Je kunt zoveel fotos naar huis sturen, maar als je hier zelf bent is het toch zooo anders. Het was ook wel erg druk, je wilt natuurlijk dat je bezoekers er alles uithalen en zoveel mogelijk mooie dingen zien. We zijn dus ook veel op pad geweest.

Ondertussen hebben we op de boerderij ook niet stilgezeten. De boerderij was nog altijd een plek met gebouwen en zandweggetjes. Je begrijpt al dat deze weggetjes in het regenseizoen veranderen in modderpaden. Modderpoel, oer gevaarlijk. Ook niet echt rolstoelvriendelijk. En dan nu EINDELIJK, hebben we echte paden. Ik ben er zo blij mee. Allereerst is het een stuk rolstoelvriendelijker, veiliger, maar het ziet er ook super mooi uit! De boerderij ziet er met wandelpaden een stuk georganiseerder uit. Echt fijn!

Half Juli 2019 komt er een groep jongeren van mijn thuis kerk (de Rehoboth) op bezoek. Voor hen om Afrika te ervaren, de kinderen van de boerderij een beetje te verwennen en om te helpen. Zij gaan ons helpen met het verbouwen van het konijnenhok en geitenhok. De groep zal bij ons op het terrein verblijven. Er staat al voor langere tijd een gebouw leeg & hiervan zijn we nu een soort gastenverblijf aan het maken. Ook voor de toekomst kunnen mensen dus echt bij ons op het project blijven slapen. Zo krijg je een veel beterder beeld van het project en steun je het project ook direct. De grote dingen zijn inmiddels al geregeld, zoals deuren, ramen en bedden. Komende weken zullen we gaan schilderen en inrichten en dan zijn we er klaar voor.

Ik vind het super leuk om een groep jongeren te ontvangen. Het zal voor mij/de boerderij ook de eerste keer zijn om een groepsreis te begeleiden. Ik verwacht dat het erg druk & gezellig gaat worden, maar nu vermaak ik me erg met alle voorbereidingen.

Thirza en Marleen wilde graag op safari. Dat begrijp ik ook wel, als je dan toch in Afrika bent & het kan, waarom dan ook niet. Echter zijn safari’s echte toeristendingen en bij de meeste bedrijven wordt hier aardig wat geld mee verdiend en de hoofdprijs aan toeristen gevraagd. Het was daarom goedkoper voor Thirza & Marleen om ons mee te nemen als chauffeurs en te betalen voor onze slaapplek dan met een officiële safari company mee te gaan. Wat wij natuurlijk niet erg vonden. Vorig weekend zaten we dus lekker tussen de olifanten, buffels en nog veel meer wild. In 3 dagen tijd hadden we ook wel 4 keer autopech, maar dat hoort ook wel weer een beetje erbij. De wegen zijn hier slecht en er is dus vaak wat mis met de auto. Ergens vond ik het super vervelend, maar ergens ook wel weer goed voor hun om mee te maken, want dat is wel echt het echte leven.
Ook hadden we de helft van de tijd dat ze er waren geen stromend water. Even wennen voor Thirza & Marleen, maar wel de realiteit hier.

Ik heb zo enorm genoten van hun bezoek en het afscheid afgelopen vrijdag was verschrikkelijk. Wel heb ik weer lekker veel energie om te werken en een hele grote voorraad chocolade en kaas. Fijn.
Komende weken zal ik veel aan het verven zijn, lekker bij de kinderen zijn, een nieuwe geit gaan kopen en werken aan een nieuw hokje voor de schildpad. Dit hok is nu verrot & staat op een plek waar we met de groep in Juli gaan bouwen, dus hij moet verhuizen.

Iedereen lieve groeten van mij & zonnestraaltjes van de boerderij crew.

Doeii,,

  • 19 Mei 2019 - 10:52

    The Blackies:

    Wat heerlijk dat je met je vriendinnen zo heb kunnen genieten! daar krijg je weer extra energie van ook al blijft afscheid nemen lastig he?! Maar je kan alweer uitkijken naar de zomer als de groep komt! fijn dat er een echt pad is gekomen, dat scheelt een hoop blurrie smurrie enz. Geniet weer van je week en succes met de voorbereidingen! dikke knuf uit Ammers van alle Blackies

  • 19 Mei 2019 - 20:09

    Hilda:

    Ha Eline,

    Nou, wij hebben er ook echt veel zin in hoor! Die ervaring van Afrika dat lijkt mij ook heel bijzonder!

    Groetjes,
    Hilda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eline

Eline Verhaar Supervisor Zorgboerderij Home Sweet Home Lees, denk en beleef met mij mee. www.homesweethomeuganda.nl

Actief sinds 13 Sept. 2015
Verslag gelezen: 809
Totaal aantal bezoekers 88859

Voorgaande reizen:

24 April 2017 - 30 November -0001

Oeganda

Landen bezocht: