Een welkome verrassing - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Eline Verhaar - WaarBenJij.nu Een welkome verrassing - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Eline Verhaar - WaarBenJij.nu

Een welkome verrassing

Door: Auntie Eline

Blijf op de hoogte en volg Eline

05 Mei 2019 | Oeganda, Jinja

Goedemorgen Nederland!

Daar zijn we weer! En laat ik dit keer maar beginnen met het leukste en laatste nieuws. Mijn lieve vriendinnen Thirza en Marleen zijn hier. Ergens voelde ik het wel een beetje aankomen, maar toch echt als een verrassing stonden ze ineens op een parkeerplaats. Super leuk. Ze blijven voor 2 weken en aankomende dinsdag ben ik jarig, dus dat is echt super gezellig!!

Op de boerderij gaat het echt heel goed en ik zal eens eerlijk zijn, soms gaat het gewoon een beetje te goed. In de zin van dat er niet zoveel werk is voor mij, alles loopt gewoon op rolletjes. Maar dit is nog niet constant, soms zijn er dagen dat ik weer erg druk ben. Maar ik ben ook echt wel heel trots op wat we met elkaar allemaal al hebben bereikt.

Ik weet niet of ik het al had verteld maar deze maand hebben we weer 10 nieuwe kalkoenen gekregen op de boerderij. Leuk weetje. We kopen de kalkoenen voor ongeveer 6/8 euro maar als we ze flink te eten geven kunnen we ze rond thanksgiving voor ongeveer 65 euro per stuk verkopen. Dat is natuurlijk leuke opbrengst. En de kinderen zijn ook fan van de kalkoenen, die maken natuurlijk van die koekloekloek geluidjes. Maar het leukste is als je ze dus laat schrikken, hard gilt of iets dergelijke dan maken ze dat geluid allemaal tegelijk. Je snapt al dat dit natuurlijk de hele dag wordt uitgeprobeerd.

Het regenseizoen is lekker bezig! De broccoli, tomaten en spinazie schieten de grond uit. Heerlijk om te zien. Ook fijn dat het iets minder stoffig is. Al is de modder ook niet altijd even fijn. Maar ik heb liever modder en regen. Dan droogte en stof overal.

Al die dagen, Pasen, Koningsdag, dodenherdenking, Bevrijdingsdag, mijn verjaardag rond deze tijd vind ik leuk. Maar ook wel lastig. Zeker omdat iedereen met die dagen bepaalde tradities heeft die ik erg mis. Simpele dingen zoals de aubade, tompoezen eten, familie uitstapje op 2e paasdag dat mis je echt. Hier is dit niet aan de orde. Sommige dagen proberen Shepherd en ik gewoon bijzonder te maken en op Koningsdag is er altijd een feest georganiseerd bij de Nederlandse ambassade in de hoofdstad. Dat is erg leuk!

Sinds het bezoek van mijn moeder en broertje in January zijn we echt heel druk geweest. Veel en hard gewerkt, soms lastige keuzes moeten maken en soms gewoon een beetje te serieus geweest. Des te meer ben ik nu zoo dankbaar dat mijn lieve gekke vriendinnen er zijn. Natuurlijk gaat het werk door, maar alles is gewoon even wat gezelliger! Je lacht veel meer, hebt gewoon lekkere gesprekken en dat had ik echt even nodig.

Ik wens jullie allemaal een hele goede 2 weken en tot over 2 weken.

Liefs,
Eline

  • 05 Mei 2019 - 07:36

    Irma:

    Zo leuk om je via de blog je leventje in Uganda te kunnen volgen. Lieve Eline geniet van de komend 2 weken samen met je hartsvriendinnen en Shepherd natuurlijk. Big hug van mij

  • 05 Mei 2019 - 13:03

    Joke:

    Veel gezelligheid met je vriendinnen en een hele fijne verjaardag. Al vast gefeliciteerd en groetjes.

  • 07 Mei 2019 - 10:51

    The Blackies:

    Hoi lieve jarige nicht! van harte gefeliciteerd met je 23ste verjaardag! wat ontzettend heerlijk dat je vriendinnen er zijn zeg, ga er maar lekker van genieten!! hopelijk schijnt ook af en toe de zon, zodat ze toch nog een beetje bruin naar Nederland terug zullen komen :-) dikke verjaardagskus van alle Blackies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eline

Eline Verhaar Supervisor Zorgboerderij Home Sweet Home Lees, denk en beleef met mij mee. www.homesweethomeuganda.nl

Actief sinds 13 Sept. 2015
Verslag gelezen: 618
Totaal aantal bezoekers 88883

Voorgaande reizen:

24 April 2017 - 30 November -0001

Oeganda

Landen bezocht: