Aftellen is begonnen - Reisverslag uit Nieuw-Lekkerland, Nederland van Eline Verhaar - WaarBenJij.nu Aftellen is begonnen - Reisverslag uit Nieuw-Lekkerland, Nederland van Eline Verhaar - WaarBenJij.nu

Aftellen is begonnen

Blijf op de hoogte en volg Eline

07 December 2015 | Nederland, Nieuw-Lekkerland

Dagdag,

hier is er weer 1, ik denk 1 van mijn laatste verslagen vanuit Nederland. De uitslagen van mijn moeder zijn positief en terugkomen kan altijd nog. Morgen over 3 weken vertrek ik en de tijd vliegt!

Ik denk dat ik nu met een gerust hart kan zeggen dat eigenlijk alles wel geregeld is. Behalve het inpakken van mijn koffer wat nog een hele klus zal worden.
Eerlijk gezegd was ik door alles wat er gebeurde in mijn leven de laatste tijd het enthousiasme wat ik had een beetje kwijt. Vorige week is dit weer helemaal teruggekomen.
Ik heb contact gehad met de stichting om de laatste dingetjes door te bespreken. Ook zijn er binnen de stichting wat veranderingen, dit betekend voor mij dat ik minder op het terrein zelf zal gaan werken en meer in de dorpjes zelf aan de slag zal gaan. Dit spreekt mij enorm aan, het is natuurlijk een hele uitdaging, omdat alles net wat anders gaat dan hier in Nederland en de mentaliteit niet helemaal je van het is, maar goed ik heb er zin in.
Ook heb ik afgelopen week met Melanie gesproken, zij heeft in de zomer bij Home Sweet Home gewerkt. Met haar heb ik een heel leuk en openhartig gesprek gehad. Ze heeft me vertelt wat ik kan verwachten van de stichting, het land en de mensen. bijvoorbeeld KAKKERLAKKEN ;P
Heel leuk om te horen allemaal, ook vertelde ze mij gewoon wat dingen die handig zijn om te weten, leuke uitstapjes en plekken die ik sowieso gezien moet hebben. Kortom heel leuk en handig.

De malaria pillen slik ik nu 2 weken en ook dit gaat allemaal voorspoedig. Ik heb geen last van bijwerkingen en kan dus gewoon doorgaan. Deze pillen schelen me een hoop geld, wat ik dus mooi weer kan gebruiken voor mijn werk daar.

De rookworstenactie is afgelopen en ik heb veel rookworsten kunnen verkopen. Dankzij dhr. Sterrenburg die zo gul was om alle verkochte worsten aan mij te schenken is alles pure winst! Deze week hoop ik de worsten bij jullie te bezorgen!

En nu is het aftellen geblazen, even nog snel de laatste dingetjes inkopen. Mijn zomerkleren onder het stof vandaan trekken, afspreken met veel vrienden en familie en af en toe nog een daagje werken ;)

Ook krijg ik nog regelmatig de vraag van mensen die willen sponseren hoe ze dit het beste kunnen doen. Ik neem geen spullen mee naar Oeganda omdat ik niet goed kan inschatten wat nuttig is voor de stichting. Als je me wil sponsoren kun je het beste geld over maken naar mijn rekening. Ik zal in Oeganda kijken wat nodig is voor de stichting en dit zelf aanschaffen/kopen. Via mijn blog hou ik jullie op de hoogte wat ik meemaak en aanschaf van het gegeven geld. Je kunt me altijd benaderen en dan geef ik mijn rekeningnummer.

Lieve mensen ik zie jullie! xx

  • 07 December 2015 - 19:48

    Bart & Manon:

    Jaaaaa!! Bijna. Stoer mens!! We gaan je volgen

  • 07 December 2015 - 22:28

    Danielle:

    Hey meid, gaaf man gaat nu opschieten!!! SPANNEND

  • 09 December 2015 - 18:24

    Marijke:

    Ik ben zo benieuwd hoe je het gaat hebben daar!!! Echt super gaaf!! Trots op jex

  • 29 December 2015 - 10:17

    Janine Bergeman:

    Ha Eline,

    Je reis is begonnen, super!! Het is een geweldig land, geniet er van! Al zal het vaak ook best intensief zijn en is het ook niet de fijnste periode om weg te zijn thuis, maar het is de moeite waard!
    En gewoon lekker kip op stok eten, op de boda stappen, in de matatu, het echte Oegandese leven!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eline

Eline Verhaar Supervisor Zorgboerderij Home Sweet Home Lees, denk en beleef met mij mee. www.homesweethomeuganda.nl

Actief sinds 13 Sept. 2015
Verslag gelezen: 626
Totaal aantal bezoekers 88906

Voorgaande reizen:

24 April 2017 - 30 November -0001

Oeganda

Landen bezocht: