Op z'n kop - Reisverslag uit Nieuw-Lekkerland, Nederland van Eline Verhaar - WaarBenJij.nu Op z'n kop - Reisverslag uit Nieuw-Lekkerland, Nederland van Eline Verhaar - WaarBenJij.nu

Op z'n kop

Door: Eline Verhaar

Blijf op de hoogte en volg Eline

14 November 2015 | Nederland, Nieuw-Lekkerland

Dag lieve familie, vrienden en andere belangstellende,

Tussen mijn vorige blog en deze blog is er veel gebeurd.. De dagen tellen af en mijn vertrek komt dichterbij.

Ongeveer 2 weken geleden hebben we te horen gekregen dat mijn moeder borstkanker heeft. Dit was voor ons/iedereen een enorme schrik en iets wat niemand had aan zien komen. Ik ben hierdoor ook erg aan het denken gezet, met name over mijn reis naar Oeganda. In eerste instantie dacht ik, ik ga niet meer. Ik twijfel nog steeds, maar ik heb de nodige gesprekken gehad met mensen om me heen en zie het allemaal weer iets positiever in. De dokters zijn positief over de behandeling van mijn moeder en zien het zeker niet hopeloos in. Hierdoor durf ik misschien straks wel te vertrekken, terugkomen kan altijd nog.

Mijn vriend zei tegen mij (heel terecht) dat ik wel door moest gaan met de voorbereidingen, omdat ik anders zonder dat ik het zelf misschien wil er al een 'nee' van maak. Ik moet zorgen dat als ik wil en ik hier een redelijk goed gevoel bij heb, moet kunnen gaan. Daarom ben ik nu langzamerhand toch weer verder gegaan met alles wat erbij hoort.

Alle inentingen heb ik in mijn lijf zitten, gisteren heb ik de halve DA leeggekocht met diarreeremmers, pijnstillers, vitaminepillen e.d. Allemaal dingen die ik hopelijk niet nodig heb, maar toch wel handig zijn om achter de hand te hebben. Ook de zonnebrand, die ik met mijn melkflessen zeker wel nodig hebt, is aangeschaft. De beste van de beste ;)
Ook ben ik een rookworstenactie gestart. Dit zijn ambachtelijke rookworsten die 2 euro per stuk kosten en 3 voor 5 euro. Je kunt deze bestellen bij mij en dan kom ik ze in week 50 bij je afleveren.
De sponsor brieven voor bedrijven liggen klaar en deze hoop ik deze week aan de bedrijven te overhandigen.

Al met al blijf ik zo bezig, wat enorm leuk is, want dit avontuur is één van mijn grootste dromen, die mogelijk bijna uitkomt.. Maar toch blijft het nu heel lastig om Nederland te verlaten. Ik wil jullie daarom ook vragen om voor mijn moeder, mijn familie en mij te bidden.

Ik hou jullie op de hoogte!

Liefs, Eline

  • 14 November 2015 - 22:53

    Wil Metske:

    Eline

    Ik vind het leuk om op de hoogte te blij ven van jouw wedervaren (oeps wat een oubollig woord) Ik wens je alle goeds toe voor de komende tijd. Vergeet niet dat je niet alleen gat , maar dat die gene die met je meegaat, ook voor je moeder zal zorgen.
    Wil Metske

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eline

Eline Verhaar Supervisor Zorgboerderij Home Sweet Home Lees, denk en beleef met mij mee. www.homesweethomeuganda.nl

Actief sinds 13 Sept. 2015
Verslag gelezen: 667
Totaal aantal bezoekers 88879

Voorgaande reizen:

24 April 2017 - 30 November -0001

Oeganda

Landen bezocht: